Karmimy Psiaki

niedziela, 9 września 2012

Wazelina



Najzwyklejsza wazelina jest jednym z najbardziej przydatnym i uniwersalnym kosmetykiem jaki posiadam. Jej zastosowań jest naprawdę dużo i sama nie jestem ich zliczyć, ani pewnie nie znam ich nawet połowy. Postaram się jednak wymienić tyle ile mi się uda przypomnieć :)






1. Wazeliną smaruję oczy i ich okolice na noc. Koleżanka, która zdradziła mi ten patent chwali, że w jej rodzinie tego sposobu używa się od pokoleń i cieszą się gładką skórą oczu. Nie wiem na ile to jest prawdą, ale podobno dzięki temu nie robią się tak zmarszczki wokół oczu. Warto spróbować, żeby chociaż opóźnić ten proces.

2. Za to ten sposób zdradziła mi mama kiedy jeszcze byłam dzieckiem- nie tylko z wazeliną, ale i najzwyczajniejszym kremem Nivea. Wazeliną możemy układać brwi we właściwym kierunku. Nie robiłam tego często, ale moje brwi naprawdę nie wymagają dużego poświęcenia. Nawet jeśli ich nie ureguluję (a robię to naprawdę raz na ruski rok) to wyglądają na tyle dobrze, że nie muszę w nie ingerować.

3. Stosowana na rzęsy (tak jak olej rycynowy), najlepiej czystą szczoteczką od tuszu, odżywia je, a po regularnym stosowaniu stają się dłuższe, mocniejsze i gęstsze.

4. Sucha skóra pokocha wazelinę! Co prawda odradzam stosowania na twarzy - wazelina może stymulować wzrost włosów. Na łokciach, kolanach i  stopach natomiast sprawdza się idealnie! Mój tata stosował ją na pękające pięty.

5. To samo dotyczy oparzeń słonecznych. Wazelina idealnie natłuści skórę.

6. Wydaje mi się, że najbardziej popularne jest używanie wazeliny na usta. Zwłaszcza w zimowe, wietrzne dni. Uwierzcie, u mnie nic lepiej się nie sprawdziło niż wazelina! A na popękane usta to jest po prostu cud-miód!

7. Naturalna odżywka do paznokci.

8. Niektórzy używają wazeliny przed demakijażem. Najpierw obficie wsmarować w oczy i okolice, a potem zetrzeć płatkiem kosmetycznym z mleczkiem do demakijażu. Ten sposób jest bardzo chwalony.

9. Zabezpieczają suche końcówki włosów. Czasami zastępuję krem Nivea wazeliną i smaruję końcówki przed myciem.

10. Aby zapobiec zmarszczkom na szyi można czasem wklepać w nią wazelinę.

11. Można ją stosować na miejsca narażone na rozstępy. Zapobiegawczo.

12. W zimniejsze dni wazelina przyda się do natłuszczenia skóry dłoni.

13. Słyszałam, że wazelina przedłuża trwałość perfum. Najpierw wsmarowujemy w nadgarstki i za uszami (czyli tam gdzie używamy perfum) a potem po prostu się psikamy perfumami.

14. Jednym z dziwniejszych wg mnie zastosowań to smarowanie na noc cienką warstwą wazeliny... pryszczy! (nie wiem czy polecam)

15. Wazelina jest też jednym z środków  na hemoroidy.



Gdzie możemy kupić wazelinę?                                                                

W aptece, w drogeriach, w marketach w dziale z kosmetykami.
Cena waha się w przedziale od 2 do 7 złotych. Zwykle jednak jest to ok. 3zł ;).







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz